(for english see below)


Because its you?

Video`s
2022


Künstlerin: Viktória Heiser


„Wann haben Sie so reagiert, dass Sie sich nicht wie Sie selbst gefühlt haben?“
Mit dieser Frage beschäftigt sich Viktória Heisers in der Videoreihe „Because it’s you?“.
In den Video`s verkörpert Heiser die Geschichten von Personen, die sich bereiterklärt haben, sich mit ihrer Frage auseinanderzusetzen. Die Teilnehmer*innen verschwinden in ihrer Arbeit in der Anonymität und werden von Heiser selbst dargestellt.
Im Zentrum von Heisers Auseinandersetzung steht die Fragestellung: „Wer bin ich nicht?“, die als eine Gegenfrage zu: „Wer bin ich?“ entstanden ist, um diese Pathos in sich tragende Frage letztendlich zu dekodieren.


________english_________


Because its you?

Video`s
2022


Künstlerin: Viktória Heiser


"When have you reacted in a way that made you not feel like yourself?"
Viktória Heisers deals with this question in the video series "Because it's you?".
In the video`s, Heiser embodies the stories of people who have agreed to confront their question. The participants disappear into anonymity in their work and are portrayed by Heiser himself.
At the center of Heiser's confrontation is the question: "Who am I not?", which was created as a counter-question to: "Who am I?", in order to ultimately decode this question, which carries pathos within it.